1.3 16/8 V ???????
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř úno 01, 2006 4:15 pm
- Bydliště: hradec králové
- Kontaktovat uživatele:
1.3 16/8 V ???????
zdravim vsechny baliky! chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nahodou nevite jestli se balena 1.3 r.v. 98 delaly jen se 16ventily, nebo i s 8???predem dik za odpoved!! Tomas
- Reklama
Japonci milují 16V
Myslím, že 16V je celkově standard u japonských aut, narozdíl od ojetin z Evropy. Před rojem jsem sháněl jako druhý vůz litrového tříválcového swifta, nakonec jsem ale natrefil na Nissan Micra r.v.96 s litrovým čtyřválcem (!) a 16V. S ohledem na rozměry auta fascinující záležitost. Kdyby mi takhle kdysi jezdila alespon z poloviny felda
Re: Japonci milují 16V
všechno má svoje + i - ... takže výrobci ví proč u 1.0 dělají 3 válce... a stejné je to i se 4 ventilovou technikou... ...je to o konstrukci a jeho vlivu na parametry motoruBohuslav píše:Myslím, že 16V je celkově standard u japonských aut, narozdíl od ojetin z Evropy. Před rojem jsem sháněl jako druhý vůz litrového tříválcového swifta, nakonec jsem ale natrefil na Nissan Micra r.v.96 s litrovým čtyřválcem (!) a 16V. S ohledem na rozměry auta fascinující záležitost. Kdyby mi takhle kdysi jezdila alespon z poloviny felda
Suzuki Baleno Wagon 1,6 GLX
-
- Závislý diskutér
- Příspěvky: 151
- Registrován: ned črc 30, 2006 8:23 am
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
škodovácké tříválce
zlatí japonci, ve VW se veme starý diesel ufikne se mu jeden válec a ejhle je 1,4 TDi 55kW , zbytek se dohoní elektronikou...no a facelift se udělá tak, že se to trošku ve fabrice načipuje a teď to má 59 kW
neříkám že to nejede, ale je to absolutly nejhlučnější motor co kdy byl vyvinut, kultivovanost chodu žádná snad jen pod drtivým tlakem turba a není turbo nejede to, nejlepší je s tím jet po kamenité cestě s velkým stoupáním...bez plynu to chcípá, s plynem se to rozbíjí o cestu-jede moc rychle
no a Baleno, super a do nové vyhlášky jako stvořené, dnes je třeba rychle se dostat na maximální povolenou rychlost a předjet ostatní než jí stihnou dosáhnout -10
neříkám že to nejede, ale je to absolutly nejhlučnější motor co kdy byl vyvinut, kultivovanost chodu žádná snad jen pod drtivým tlakem turba a není turbo nejede to, nejlepší je s tím jet po kamenité cestě s velkým stoupáním...bez plynu to chcípá, s plynem se to rozbíjí o cestu-jede moc rychle
no a Baleno, super a do nové vyhlášky jako stvořené, dnes je třeba rychle se dostat na maximální povolenou rychlost a předjet ostatní než jí stihnou dosáhnout -10
2 Jeseň: ...je to trošku jinak a srovnáváš nesrovnatelné...
Víš jaký má ten motor výkom, ale zajímal ses někdy o točivý moment... tato hodnota není nic moc
Výkon motoru má vliv pouze na zrychlení... ale síla motoru se odvíjí od točivého momentu...
3 válec se pro motory 1.0 (max. 1.2) dělá z důvodu vyššího točivého momentu... auto sice nemá závratmé zrychlení a motor je hlučnější, ale táhne (vyšší točivý moment) i při zatížení
se 4 ventilovou technikou je to podobné... její vlastnosti se projeví až ve vyšších otáčkách, tzn. motor tak dobře "netáhne od spodu"... jeden z důvodů proč víceventilová technika zatím nenašla uplatnění u nákladních automobilů
Je to jen moje malá poznámka k problematice
Víš jaký má ten motor výkom, ale zajímal ses někdy o točivý moment... tato hodnota není nic moc
Výkon motoru má vliv pouze na zrychlení... ale síla motoru se odvíjí od točivého momentu...
3 válec se pro motory 1.0 (max. 1.2) dělá z důvodu vyššího točivého momentu... auto sice nemá závratmé zrychlení a motor je hlučnější, ale táhne (vyšší točivý moment) i při zatížení
se 4 ventilovou technikou je to podobné... její vlastnosti se projeví až ve vyšších otáčkách, tzn. motor tak dobře "netáhne od spodu"... jeden z důvodů proč víceventilová technika zatím nenašla uplatnění u nákladních automobilů
Je to jen moje malá poznámka k problematice
Suzuki Baleno Wagon 1,6 GLX
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 80
- Registrován: úte zář 06, 2005 7:48 am
- Bydliště: Praha (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě jde u 16V jen o to že se snadněji dostávaj a unikaj plyny ze spalovacího prostoru. Možná se to projevuje až ve vyžších otáčkách, ale že by to mělo nižší točivej moment? Nevidím důvod proč by to tak mělo bejt...rcph píše:
se 4 ventilovou technikou je to podobné... její vlastnosti se projeví až ve vyšších otáčkách, tzn. motor tak dobře "netáhne od spodu"... jeden z důvodů proč víceventilová technika zatím nenašla uplatnění u nákladních automobilů
Je to jen moje malá poznámka k problematice
Baleno 1,6 16V
2 Pietro/Baleno/: 8-mi ventil má úplně jinou charakteristiku než 16-ti ventil
2 Petr : neřekl jse, že je menší... ale má jinou charakteristiku... v nižších otáčkách lépe funguje 8-mi ventil, ve vyšších 16-ti z hlediska vyplachování spalovacího prostoru.
Proto s nástupem 16-ti ventilů vznikla potřeba řešit proměnné časování a vyřešit tím horší charakteristiku v nízkých otáčkách (u žážehového motoru cca 1000-3000 ot/min).
2 Petr : neřekl jse, že je menší... ale má jinou charakteristiku... v nižších otáčkách lépe funguje 8-mi ventil, ve vyšších 16-ti z hlediska vyplachování spalovacího prostoru.
Proto s nástupem 16-ti ventilů vznikla potřeba řešit proměnné časování a vyřešit tím horší charakteristiku v nízkých otáčkách (u žážehového motoru cca 1000-3000 ot/min).
Suzuki Baleno Wagon 1,6 GLX
-
- Závislý diskutér
- Příspěvky: 276
- Registrován: pát led 06, 2006 4:04 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se jen tak ze srandy ptal na chipování na Mimoni a dokonce měl ve svém chytrém programu u Balena motor 1.6 12V.....a to ani raději nezmiňuju, že 1.6 16 tam vůbec neměl.....
Suzuki Baleno Klub - http://sbk.zde.cz
-
- Závislý diskutér
- Příspěvky: 194
- Registrován: úte pro 27, 2005 8:26 pm
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele: