Mám novou Grand Vitaru (5dv., benzin., najeto 1500 km) a potřeboval bych poradit.
První dotaz: nevím jestli nemám nějaký problém s dochlazováním motoru. Zjistil jsem to náhodou, když jsem přijel z práce domů. Motor jsem vypnul, zapalování také a po chvíli jsem potřeboval opět zapnout zapalování, protože jsem chtěl na přístrojové desce něco vysvětlit synovi. Po zapnutí zapalování (bez nastartování motoru) bylo slyšet že se rozběhl ventilátor v motorovém prostoru a jeho otáčky se dokonce po chvíli i zvedli. Když jsem zapalování vypnul tak se ventilátor přestal točit. Teď to mám jednoznačně odpozorované – po ukončení jízdy se ventilátor nerozběhne, pokud není zapnuté zapalování. Není to závada ? Nedává mi to totiž smysl. Dochlazování motoru ventilátorem po ukončení jízdy by přece nemělo být závisle na tom jestli je zapalování zapnuté a nebo ne. Nevylučuji ale, že zvuk ventilátoru, který je z motoru po ukončení jízdy, vypnutí motoru a opětovném zapnutí zapalování slyšet, není dochlazování ale něco jiného. Ručička teploměru na přístrojové desce se totiž v této situaci vůbec nezvedá.
Druhý dotaz: při stlačení a puštění spojky ( při řazení “1“ a z „1“ na „2“) slyšet takové tupé klapnutí. Je to normální ?
Děkuji Honza
[/b]
Problém s novou Grand Vitarou ?
- Reklama
Re: Problém s novou Grand Vitarou ?
K dotazu č.2: Mát také novou Vitaru 2008. Když se rozjíždíš na 1. tak vytáčej motor pomalu a pomalu mačkej spojku.
Koristek píše:Mám novou Grand Vitaru (5dv., benzin., najeto 1500 km) a potřeboval bych poradit.
První dotaz: nevím jestli nemám nějaký problém s dochlazováním motoru. Zjistil jsem to náhodou, když jsem přijel z práce domů. Motor jsem vypnul, zapalování také a po chvíli jsem potřeboval opět zapnout zapalování, protože jsem chtěl na přístrojové desce něco vysvětlit synovi. Po zapnutí zapalování (bez nastartování motoru) bylo slyšet že se rozběhl ventilátor v motorovém prostoru a jeho otáčky se dokonce po chvíli i zvedli. Když jsem zapalování vypnul tak se ventilátor přestal točit. Teď to mám jednoznačně odpozorované – po ukončení jízdy se ventilátor nerozběhne, pokud není zapnuté zapalování. Není to závada ? Nedává mi to totiž smysl. Dochlazování motoru ventilátorem po ukončení jízdy by přece nemělo být závisle na tom jestli je zapalování zapnuté a nebo ne. Nevylučuji ale, že zvuk ventilátoru, který je z motoru po ukončení jízdy, vypnutí motoru a opětovném zapnutí zapalování slyšet, není dochlazování ale něco jiného. Ručička teploměru na přístrojové desce se totiž v této situaci vůbec nezvedá.
Druhý dotaz: při stlačení a puštění spojky ( při řazení “1“ a z „1“ na „2“) slyšet takové tupé klapnutí. Je to normální ?
Děkuji Honza
[/b]