Problém s volnoběhem
Problém s volnoběhem
Chtěl bych poprosit o radu/zkušenost s následujícím problémem: po hodinové jízdě v koloně, za horka, se zapnutou klimatizací, mi na volnoběh zhasnul motor (prostor motoro byl hodně přehřátý, ale viditělně žádný přepálený kabel). Nastartoval jsem jej až pod plynem, ale pod plynem jsem jej už pak musel držet vždy, když jsem zařadil neutrál. Protože se mi to stalo v Itálii, přitáhl jsem lanko plynu, takže motor už nezhasínal, ale otáčky kolísají a motor se i tak dusí (na hranici 700 ot. se vždycky trochu vzpamatuje), navíc při jízdě při ustálených otáčkách (do cca 2-2500) lehce škube, při poslechu na místě je slyšet lehké střílení do výfuku. Odjel jsem s tím ještě přes 1000 km domů a zajel u nás na značkového servisu. Na diagnostice nic nezjistili (kontrolka Check in mimochodem po nastartování zhasíná, jakože je vše OK). Očekávaný problém s obtokovým ventilem se ukázal jako lichý, nicméně vyčistili, promazali. Ani výměna svíček nic nezměnila, přitom před 2000 km jsem měnil svíčky (mimochodem po těch 2 tis. km byly dost očazené), filtry, olej, rozvody... Auto jsem zatím v servisu nechal na hledání příčiny metodou pokus-omyl. Nemáte někdo nějaký tip? Jenom pro úpnost: Suzuki Baleno kombi 1.6 GLX, r.v.1998
- Reklama
-
- Závislý diskutér
- Příspěvky: 276
- Registrován: pát led 06, 2006 4:04 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
napadlo by mě snad jenom nějaké vypadlé nebo odpojené čidlo nebo nějaká hadička. Ale počítám že to by v servise zjistili.
Suzuki Baleno Klub - http://sbk.zde.cz
Vadné čidlo teploty motoru, na pohled vypadá OK, ale dává řídící jednotce špatné informace Měl jsem stejný problém na Mazdě 323F 1,8i DOHC, když byl motor horký, tak chcípala na křižovatkách, kolísaly otáčky, ale když byl motor studený, tak to fungovalo normálně. Výměna vše vyřešila. Ty kabely by to také mohly být, ale to by se závada asi projevovala i při studeném motoru
Suzuki Baleno Wagon 1,6i GLX
Předně všem díky za tip. Jinak závada se projevuje trochu nevypočitatelně. Někdy nastartuju bez plynu, ale i studený motor velice rychle snižuje jinak po startu obvykle zvýšené otáčky. Někdy nastartuju až pod plynem. Ještě jsem si vzpomnel na detail: když jsem ručně a zvolna přidával otáčky taháním za lanko, tak se někdy motor po mírném přidání plynu přidusil, po dalším velmi mírném přidání prudce vylétly otáčky. Každopádně dím vědět, jaké bude rozuzleníKarel píše:Vadné čidlo teploty motoru, na pohled vypadá OK, ale dává řídící jednotce špatné informace Měl jsem stejný problém na Mazdě 323F 1,8i DOHC, když byl motor horký, tak chcípala na křižovatkách, kolísaly otáčky, ale když byl motor studený, tak to fungovalo normálně. Výměna vše vyřešila. Ty kabely by to také mohly být, ale to by se závada asi projevovala i při studeném motoru
Tak jsem si po týdnu odvezl balíka ze servisu s tím, že vše co šlo proměřit, pročistit či jinak zkontrolovat udělali a nic nenašli. Navrhují vyměnit obtokový a EGR ventil, ale protože je to jenom doporučení na blind, tak pro něj pojedu na vrakáč. Teď jsem ještě prolézal internet a na www.autodiagnostika.cz jsem našel téměř stejný problém popsaný u passatu, kde to řešili novou lambda sondou. Nicméně všude doporučují diagnostiku pře osciloskop. Máte s tím někdo zkušenosti či tip na servis? Našel jsem jen odkaz na jakousi síť autoservisů Bosch.
Pokračuji s informací o mém trápení s volnoběhem. Dnes jsem zajel na vrakáč v Hostivici (-ích?) u Prahy. Pro všechny zde musím udělat malou reklamu tomuhle vrakovišti a servisu v jednom. Jeden z maníků mi zkusil vyměnit ventil volnobvěžných otáček, EGR ventil, automatický sytič a ještě jakési čidlo. I když se problém stále nevyřešil, všechno měli k dispozici, vyměnil mi to hned na počkání a za víc než hodinu práce si s omluvou řekl dvě stovky. Prý by to mohlo být ještě jakési čidlo otáček vačkového hřídele, které ale neměli na skladě. Další rada, kterou jsem dostal, je sehnat kvalitního elektrikáře. Takže jdu shánět.
-
- Závislý diskutér
- Příspěvky: 276
- Registrován: pát led 06, 2006 4:04 pm
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Držím palce ať ti to dobře dopadne a hlavně ať už zmízí starosti a zůstanou s Balenem jen radosti
Suzuki Baleno Klub - http://sbk.zde.cz
Tak jsem byl dnes ráno na diagnostice v servisu Bosch a zdá se, že jsem na stopě problému. Podle všemožných měření motor šlapal jak hodinky, přestože občas zadrhnul, až po napíchnutí lamda sondy technik zjistil, že motor někde přisává vzduch. Příčiny mohou být v zásadě dvě:
1. netěsnot mezi motorem a výfukem, čemuž moc nevěřím, protože než se mi v tom začali vrtat v servisu kde pročistili co se dalo, dělal motor psí kusy a otáčky lítaly sem tam.
2. zanesené sací / výfukové ventily. Tomu by napovídalo i zmíněné částečné zlepšení po návštěvě servisu.
(3. kromě přisávání vzduchu mohou být příčinou většího zaškobrtnutí motoru i zanesené vstřikovací trysky a také ten prokletý EGR ventil, na který trpí především benzínové motory, které na rozdíl od dieselů pracující s velmi omezeným množtvím vzduchu a jsou velmi citlivé na správnou funkci ventilu. Ten, protože přes něj tečou výfukové plyny, se může snadno zanést. Nicméně často stačí rozebrat a vyčistit, já dal "nový" z vrakáče.)
Doporučení tedy zní, v prním kroku koupit jakýsi přípravek na pročištění motoru, který se leje do poloprázdné nádrže a motor se s ním pořádně prohání. Zkrátka vamést saze. On je přeci jenom ten motor 1.6 koncipován jako vysokootáčkový. Teprve poté v případě nutnosti přistoupit k demontáži a čištění ultrazvukem. Prý ty přípravky ale fungují celkem spolehlivě a vzhledem k tomu, že zadrhávání je nyní opravdu velmi řídké, nic dalšího kromě nákupu onoho přípravku zatím podnikat nebudu.
Jinak technik se podivoval, že při skoro 200 tis.km vykazuje katalyzátor 100% účinnost.
1. netěsnot mezi motorem a výfukem, čemuž moc nevěřím, protože než se mi v tom začali vrtat v servisu kde pročistili co se dalo, dělal motor psí kusy a otáčky lítaly sem tam.
2. zanesené sací / výfukové ventily. Tomu by napovídalo i zmíněné částečné zlepšení po návštěvě servisu.
(3. kromě přisávání vzduchu mohou být příčinou většího zaškobrtnutí motoru i zanesené vstřikovací trysky a také ten prokletý EGR ventil, na který trpí především benzínové motory, které na rozdíl od dieselů pracující s velmi omezeným množtvím vzduchu a jsou velmi citlivé na správnou funkci ventilu. Ten, protože přes něj tečou výfukové plyny, se může snadno zanést. Nicméně často stačí rozebrat a vyčistit, já dal "nový" z vrakáče.)
Doporučení tedy zní, v prním kroku koupit jakýsi přípravek na pročištění motoru, který se leje do poloprázdné nádrže a motor se s ním pořádně prohání. Zkrátka vamést saze. On je přeci jenom ten motor 1.6 koncipován jako vysokootáčkový. Teprve poté v případě nutnosti přistoupit k demontáži a čištění ultrazvukem. Prý ty přípravky ale fungují celkem spolehlivě a vzhledem k tomu, že zadrhávání je nyní opravdu velmi řídké, nic dalšího kromě nákupu onoho přípravku zatím podnikat nebudu.
Jinak technik se podivoval, že při skoro 200 tis.km vykazuje katalyzátor 100% účinnost.
...přípravky najdeš např. http://www.iob.cz/bg_dekar_zazehove.php
S úspěchem jsme dělali dekarbonizace na vznětových motorech (např. Pajero)
S úspěchem jsme dělali dekarbonizace na vznětových motorech (např. Pajero)
Suzuki Baleno Wagon 1,6 GLX