Zdravím všechny, dokázal by mi někdo poradit jak rozchodit moji Vitaru V6 2,0 r.v. 12/97?
Koupil jsem ji před 3 měsíci, zatím vše v pohodě.
Dostal jsem k tomu dva klíče s imobilizérem, ale funkční byl pouze jeden.
Ve čtvrtek jsem jel jako vždy do lesa, zastavil jsem a bohužel nechal zapnuté světla, po 5 min. jsem chtěl nastartovat, ale baterie, byla vybitá, startovali jsme přes kabely, ale už to nechytlo a ani neškitlo, začala mi blikat kontrolka CHECK ENGINE.
Při zapnutí klíčku pořád bliká a motor nechce chytit, zkoušel jsem jiskru=nic,jako by to bylo odblokované... přívod paliva, motorek v nádrži při zapnutí klíčku běží i při startování...
Vypojil jsem baterii na celý den, pak zapojil, ale závada v paměti zůstala. Všechny pojistky jsou dobré.
Napadlo mě, že mohl odejít imobilizér na klíčku, ale nemám to jak porovnat, protože na tom druhém klíčku nefungoval imobilizér už když jsem Vitaru koupil, volal jsem do Suzuki, jestli mi zjistí, že je špatný na klíčku imobilizér, ale řekli, že k tomu potřebují auto, takže jsem asi nahranej a budu muset do autorizovaného servisu.
Poradíte mi prosím? Děkuji. Roman
nestartuje-bliká check engine
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte lis 09, 2010 11:14 am
- Reklama
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte lis 09, 2010 11:14 am
Re: nestartuje-bliká check engine
Tak jsme na to přišli, že to ale trvalo!
Všude kde jsem volal, nebo sháněl informace si nikdo nevěděl rady.
V Suzuki mi řekli, že neví, ale že to mám dotáhnout a oni to rozchodí...jenže jsem to k nim měl 80km a nevěděl kolik to bude stát...
Možná někdo věděl, ale nechal mě v tom pěkně vykoupat.
Jelikož byla Vitara nepojízdná a odtah by byl přes 50km do nejbližšího servisu s diagnostikou, kde by mi to asi zprovoznili (jistota tam nebyla), tak jsem raději hledal sám s kamarády... všechno hrálo do karet, že to bude v imobilizéru...jiskra nešla, ale benzín z palivového čerpadla šel až ke vstřikům a při odpojení imoboxu se to chovalo stejně...pořád blikalo check engine.
Podařilo se mi přes známeho, sehnat borce s diagnostikou, ale bohužel se nespojila s řídící jednotkou, naštěstí byl zkušený a našel konektor pro vyblikání závady, kdyby mi tohle někdo poradil, jak se to dělá, tak mi to nemuselo stát měsíc na dvoře a závadu bych měl zjištěnou hned.
Vyblikali jsme závadu č.81 (imobilizér kód), takže jsem se mohl věnovat tomu, jak to zprovoznit.
Cena odstavení řídící jednotky byla různá od 1500-3000,-Kč, jenže když jsem jim zaslal iniciály jednotek imobilizéru a motoru, tak zpětná vazba zněla, že na těchto jednotkách se imobilizér zrušit nedá!
Pak jsem jednu nabídku na zrušení měl, ale byla za 5000,-Kč, to jsem zavrhl... :ramena:
Volal jsem tedy do Suzuki, že mám závadu na imobilizéru č.81, řekli mi cenu 500-1000Kč. Tak jsem zajistil odtah.
Trvalo jim to 5 min, museli přihlásit pouze klíč, protože se jeho kód vymazal z paměti imobilizorové jednotky.
Oprava mě stála luxusních 511,-Kč!!! No plus odtah, ale i tak paráda, až na to, že jsem měsíc nejezdil...
A jak se to vlastně stalo???
Dávejte si pozor na to, když máte slabou baterku, pořád jsem ji dobíjel a startoval tak tak, že to chytlo jen na poslední chvíli a v tom je ten problém.
Při velkém poklesu napětí baterie (pouze při startování) se můžou vymazat data z jednotky imobilizéru, takže Vám pak nepomůže ani náhradní klíč.
Pokud někdo bude mít stejný problém, tak určitě rychle přijde na to jak se s tím vypořádat=pokud si tedy přečte mé příspěvky.
Adios Roman :hop:
Všude kde jsem volal, nebo sháněl informace si nikdo nevěděl rady.
V Suzuki mi řekli, že neví, ale že to mám dotáhnout a oni to rozchodí...jenže jsem to k nim měl 80km a nevěděl kolik to bude stát...
Možná někdo věděl, ale nechal mě v tom pěkně vykoupat.
Jelikož byla Vitara nepojízdná a odtah by byl přes 50km do nejbližšího servisu s diagnostikou, kde by mi to asi zprovoznili (jistota tam nebyla), tak jsem raději hledal sám s kamarády... všechno hrálo do karet, že to bude v imobilizéru...jiskra nešla, ale benzín z palivového čerpadla šel až ke vstřikům a při odpojení imoboxu se to chovalo stejně...pořád blikalo check engine.
Podařilo se mi přes známeho, sehnat borce s diagnostikou, ale bohužel se nespojila s řídící jednotkou, naštěstí byl zkušený a našel konektor pro vyblikání závady, kdyby mi tohle někdo poradil, jak se to dělá, tak mi to nemuselo stát měsíc na dvoře a závadu bych měl zjištěnou hned.
Vyblikali jsme závadu č.81 (imobilizér kód), takže jsem se mohl věnovat tomu, jak to zprovoznit.
Cena odstavení řídící jednotky byla různá od 1500-3000,-Kč, jenže když jsem jim zaslal iniciály jednotek imobilizéru a motoru, tak zpětná vazba zněla, že na těchto jednotkách se imobilizér zrušit nedá!
Pak jsem jednu nabídku na zrušení měl, ale byla za 5000,-Kč, to jsem zavrhl... :ramena:
Volal jsem tedy do Suzuki, že mám závadu na imobilizéru č.81, řekli mi cenu 500-1000Kč. Tak jsem zajistil odtah.
Trvalo jim to 5 min, museli přihlásit pouze klíč, protože se jeho kód vymazal z paměti imobilizorové jednotky.
Oprava mě stála luxusních 511,-Kč!!! No plus odtah, ale i tak paráda, až na to, že jsem měsíc nejezdil...
A jak se to vlastně stalo???
Dávejte si pozor na to, když máte slabou baterku, pořád jsem ji dobíjel a startoval tak tak, že to chytlo jen na poslední chvíli a v tom je ten problém.
Při velkém poklesu napětí baterie (pouze při startování) se můžou vymazat data z jednotky imobilizéru, takže Vám pak nepomůže ani náhradní klíč.
Pokud někdo bude mít stejný problém, tak určitě rychle přijde na to jak se s tím vypořádat=pokud si tedy přečte mé příspěvky.
Adios Roman :hop:
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte bře 05, 2013 10:08 am
Re: nestartuje-bliká check engine
zdravím, mám stejný problém s balenem, a v autorizovaném servisu nevědí,co s tím. Zablokoval se po výměně baterie.Bliká check engine všechno funguje, jen auto nechytá. V suzuki servisu v Jablonci jsou v háji a nevědí,co s tím. Je to nějaké nedomyšlené.Prosím Vás,kde vám to znova naprogramovali?
Re: nestartuje-bliká check engine
už je to sice neaktuální
ale při slabší baterii dojde ke změni plovoucí kodu, přitom ji RJ motoru nemám uloženou, nasledný start už není možný, a bliká check engine nebo kontrolka zámku u novějších typů.
V případě problémů umím opravit nebo vyřadit. Systém imobilizéru u všech Suzuki (mimo novější typy a keyless) funguje stejně. Jakákoliv RJ nebo typ motoru.
ale při slabší baterii dojde ke změni plovoucí kodu, přitom ji RJ motoru nemám uloženou, nasledný start už není možný, a bliká check engine nebo kontrolka zámku u novějších typů.
V případě problémů umím opravit nebo vyřadit. Systém imobilizéru u všech Suzuki (mimo novější typy a keyless) funguje stejně. Jakákoliv RJ nebo typ motoru.
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát bře 20, 2015 11:08 am
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje-bliká check engine
Moc díky za info! Příspěvky tu přece jen někdo čte
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv úno 07, 2013 11:25 am
Re: nestartuje-bliká check engine
Zdravím
mám podobný problém, poprvé jsem zastavil asi na dvě hodiny, po návratu blikalo "check engine", našel jsem mizerný kontakt na vodiči vedoucím nahoře z jakési hliníkové části asi vstřikování na kostru, po opravě kontaktu se to na měsíc spravilo. Včera opět, po jízdě (baterka je O.K.) a tříhodinovém stání opět blikající check engine, po odpojení a znovu připojení baterky zase funguje. Imobilizér ani DO nemám, nějak mě to znepokojuje, co s tím?
J.Fiala
mám podobný problém, poprvé jsem zastavil asi na dvě hodiny, po návratu blikalo "check engine", našel jsem mizerný kontakt na vodiči vedoucím nahoře z jakési hliníkové části asi vstřikování na kostru, po opravě kontaktu se to na měsíc spravilo. Včera opět, po jízdě (baterka je O.K.) a tříhodinovém stání opět blikající check engine, po odpojení a znovu připojení baterky zase funguje. Imobilizér ani DO nemám, nějak mě to znepokojuje, co s tím?
J.Fiala
Re: nestartuje-bliká check engine
Ahoj, prosím tě můžeš ještě poradit vyřešit tento problém? Auto jsem dal vyvařit známému a on mi jej vrátil se svítícím zámkem imobilizéru na přístrojové desce. Je to Suzuki Grand Vitara FT 2.0i benzín, r.v. 2001.okura píše: ↑úte led 13, 2015 9:12 am už je to sice neaktuální
ale při slabší baterii dojde ke změni plovoucí kodu, přitom ji RJ motoru nemám uloženou, nasledný start už není možný, a bliká check engine nebo kontrolka zámku u novějších typů.
V případě problémů umím opravit nebo vyřadit. Systém imobilizéru u všech Suzuki (mimo novější typy a keyless) funguje stejně. Jakákoliv RJ nebo typ motoru.
Povedlo se mu auto u něj na několikátý pokus nastartovat, dojel ke mě, vypnul motor a já za hodinu opět motor nenastartoval. Zámek trvale svítí. Odpojoval jsem i baterku, ale nepomohlo to. Zítra zkusím vyčíst paměť závad a zkusím se podívat do příruček ESi 2 Bosch, jestli tam k tomu něco nenajdu. Ale pokud s tím máš zkušenost a víš jak na to, budu moc rád. Ahoj Martin od Šumperka. 605958505.