Stránka 1 z 1

Baleno kombi

Napsal: sob čer 02, 2007 6:20 pm
od vrak11
Ahoj , rad by som kupil Baleno kombi 1,6 16v, ma zabudovany plyn, dnes som ho bol pozriet v bazare mate neake rady pred kupou? rok 98 povod dovoz z talianska, Dakujem

Napsal: stř úno 20, 2008 9:25 pm
od Petr :-)
Už je asi pozdě, ale tak třeba pro jiný. Kouknout na nápravnici a poslechnout převodovku

Re: Baleno kombi

Napsal: stř pro 10, 2008 11:23 pm
od slon
Pozde, ale pro ostatni.
1. prevodovka - nejslabsi clanek tohoto modelu, ja konkretne nemel problem s razenim, ale objevil se hluk od ložiska na V. stupni - po dvou letech jezdeni mne ceka oprava - vymena vsech lozisek i s praci vyjde tak na 15000,- kc. Vetsinou se ale pri tom dela i spojka, tak je to jeste drazsi. Myslim, ze kazdej, kdo si kupuje dnes Baleno by s timto mel pocitat. Po teto oprave ale nezapomenout menit prevodovej olej dle prirucky a spravnou specifikaci (to je vetsinou duvod, proc ty prevodovky odchazeji - ze to nekdo nevymenil).
2. stahovani oken - s vekem se mechanismus opotrebuje a el. stahovani zacne zlobit - sklo nechce sjet dolu a pak nahoru uz ho elekromotor vubec nevytahne. Tato zavada neni nejak zavazna, ale otravuje. Ja mam problem jen u predniho praveho skla, ale zatim to jeste funguje, jinak oprava je podle mne jednoducha - vymena mechanismu. Asi to nebude zavratne drahe. Docela pomuze, kdyz se cely mechanismus a gumove tesneni poradne namaze silikonovym olejem, pak to jezdi jak nove.

Zadna dalsi zavada se nedela, tak uz jen doporucuji projet auto v plnem rejdu na obe strany jestly neklapou poloosy, vyzkouset ventilator a klimatizaci, zkontrolovat vodu v nadrzce (kdyz chybi, tak asi nekde unika), s motorem nebyvaji problemy. O vadne napravnici jsem slysel, ale vetsina lidi rika, ze baleno ma odolny i kdyz nepohodlny podvozek. Nevyhodou take jsou dlouhe dodaci lhuty na ne bezne nahradni dily. Myslim, ze cenove to neni nejak hrozne a ani jsem nic zatim nepotreboval. Auto je spolehlive, ale nesmite bourat.

Konstrukcni nevyhody Balena jsou krome jiz zmineneho nepohodlneho podvozku, take mensi tuhost karoserie a bezpecnost (ovsem srovnatelna s fordem escort a lepsi nez felicia) a urcita spartanskost v interieru (nekvalitni plasty a nesikovne resena ventilace). Jako velkou nevyhodu povazuji absenci pyloveho filtru v klimatizaci, coz zpusobuje plesniveni vyparniku v pylove sezone - ulpyvaji tam vsechny necistody z venku spolecne s pylem, kdyz se prida voda a teplo, tak si asi kazdy dokaze predstavit, co se deje. Resim to pravidelnou desinfekci klimatizace, coz zase na druhou stranu je velmi jednoduche, vyparnik je snadno dostupny pod zespodu pod palubni deskou a sprej stoji kolem 500,- a vydrzi vice pouziti.

Baleno je velmi jednoduche auto a zvladne ho opravit i neautorizovany servis - prirovnal bych ho k fordu escort nebo k felicii, ale je nepomerne kvalitneji zpracovany, ma pomerne usporny a vykony motor (1,6) a nekoroduje. Napriklad do nas narazil zezadu nepozorny ridic na semaforu (pomerne silny naraz) a vysledek byl jen popraskany lak na narazniku. Naraznik sel velmi snadno sundat svepomoci a slicovat (praskliny neresim) - myslim, ze u fordu by byl na trsatka.

Zdravim, SB wagon, 1,6i, 1998, 105000 - 150000 km.