Stránka 1 z 1

Problém s volnoběhem....

Napsal: stř pro 28, 2005 12:57 pm
od Petr :-)
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, nevíte někdo čím to je? Nastartuju Baleno 1,6 16V a studený motor má otáčky tak 1500-2000 jak kdy.. (je to normální?) u mé škody 120 jo, ale třeba Felda to nedělá.... Dejme tomu že je to prostě sytič a u Balena je to normální, ale motor se ohřeje a otáčky spadnou na normální (500-750) teprve až když auto úplně zastaví, to pak trvá tak 10 sekund a otáčky pomalu klesnou a pak je vše OK... nebo když vypnu motor a nastartuju...Pokud vyjedu v -20 a pojedu třeba 100Km bez zastavení, tak to má prostě pořád zvýšený otáčky... Vím o tom, tak po ohřátí na chvilku zastavím a je to OK... spotřebu mám tak 6,5-7 L.... Jo, taky se mi stalo, že jsem zapoměl zastavit a jel jsem delší trasu a jen tak jsem vyřadil a otáčky kolísaly tak od 500 do 2000, humus :-)) Stačilo to chcípnout a nastartovat a pohoda... Něco je tam špatně, zatím nevím co... předchozí auto byla š120, takže bádám :shock:

Napsal: sob pro 31, 2005 5:05 pm
od peta.hvezda
Cago, včera mě psal kamarád, kterej má taky Balvana a už to vyřešil, psal, že všechny kontakty a vlastně skoro všechno vystříkal sprejem na kontakty, myslím, že se to jmenuje KONTAKTOL, a všechno v pohodě.. Taky mu to hodně blblo.. :wink:

Napsal: čtv dub 06, 2006 5:13 pm
od Jirka
ahoj já měl taky problém s volnoběhem a strašně mi kolísal na volnoběžné otáčky v rozmezí 500 až 1000 a tak sem vyměnil svíčky a vyčistil škrtící klapku a pak se to ustálilo.

Napsal: pát dub 07, 2006 8:39 am
od Marek
Mi to obvykle po nastartování taky veleze do otáček (tak 1500) a jak se to zahřeje (cca 2 minuty, nebo kousek jízdy), tak to spadne na normál a drží. V létě třeba nastartuju, vyskočí to nahoru, pak sešlápnu plyn a je to v klidu. Pokud je motor teplý, tak je to bez problémů.

Napsal: pát dub 07, 2006 9:51 pm
od Losky
Tak to mě to dělá to samé jako Markovi. Po startu se to drží okolo 1500 ot/min a po sešlápnutí plynu to normálně spadne dolu. Jinak ty otáčky nekolísají.

Napsal: sob dub 08, 2006 8:55 am
od Karel
2 Marek a Losky: Tak to funguje správně, pokud otáčky neklesnou, tak může být taky vadný snímač (čidlo) teploty motoru, který dává informace řídici jednotce. Ta si pak myslí, že je motor pořád studený a otáčky nesníží.

Napsal: sob dub 08, 2006 12:33 pm
od Marek
Karel píše:2 Marek a Losky: Tak to funguje správně, pokud otáčky neklesnou, tak může být taky vadný snímač (čidlo) teploty motoru, který dává informace řídici jednotce. Ta si pak myslí, že je motor pořád studený a otáčky nesníží.
To jsme rádi, že nás nečekají nějaké neplánované investice :) ...budeme celé léto jenom jezdit a jezdit..

Napsal: sob dub 08, 2006 7:09 pm
od peta.hvezda
Marek píše:
Karel píše:2 Marek a Losky: Tak to funguje správně, pokud otáčky neklesnou, tak může být taky vadný snímač (čidlo) teploty motoru, který dává informace řídici jednotce. Ta si pak myslí, že je motor pořád studený a otáčky nesníží.
To jsme rádi, že nás nečekají nějaké neplánované investice :) ...budeme celé léto jenom jezdit a jezdit..
Tak já jsem na tom stejně jako Ty, takže pohoda, takže budu jezdit a jezdit a jezdit.. :lol: :lol:

Napsal: sob dub 08, 2006 8:00 pm
od rcph
2 Petr, Marek a Losky: projít elektroinstalaci, zkontrolovat a vyčistit konektory, zkontrolovat kostřící body a proměřit čidlo teploty motoru (na studeném i zahřátém motoru). Ale spíše bych to viděl na problém někde v konektoru :?