Stránka 1 z 2

Jedna kritika z autohitu

Napsal: pát srp 18, 2006 9:45 pm
od Jeseň
Co vy na to? Koupili byste Cordobu?


Nepříliš šťastná sázka

Suzuki Baleno má jednu zásadní nevýhodu – na pohled vypadá starší, než ve skutečnosti je. Vozy druhé poloviny 90. let mají ve většině případů moderněji střižené kabáty. Nenápaditý design alespoň neláká zloděje, takže se tento vůz prakticky nekrade.



Zatímco menší Swift se dodnes těší přízni jisté skupiny motoristů, Baleno se s tržním úspěchem nepotkalo. Spatřit tento model na českých silnicích je téměř vzácností. Přesto se jich pár tisícovek prodalo a stovky byly individuálně dovezeny ze zahraničí. A jelikož třídveřový hatch-back se pro malý zájem přestal prodávat velmi brzy, častěji narazíte na sedan nebo kombi. My jsme si v autobazaru AAA Auto vypůjčili sedan s motorem 1.6. Tuto variantu můžeme považovat za nejběžnější podobu Balena. Malý sedan si nás nezískal svým vzezřením, ale interiér je řešen standardně. Dokonce musíme pochválit sedadla, která jsou pohodlná, dobře tvarovaná a příjemně čalouněná. Přední opěrky hlavy se dají vysunout dostatečně vysoko a skutečně si lze o ně hlavu opřít. To už se nedá říci o zadních opěrkách, které většině pasažérů sahají jen ke krční páteři. Dostatečný rozvor náprav má za následek bohatou nabídku místa pro nohy zadních cestujících, stavba karoserie však limituje posádku ve svislém směru. Vyšší cestující nemají nad hlavami žádnou rezervu, přestože sedadla jsou ukotvena dost nízko.

Japonský pořádek

„Na palubě“ vládnou japonské pořádky, pokud jde o ergonomii. Výhradu máme k ovládání rozvodu vzduchu. Rychlost ventilátoru a teplota přiváděného vzduchu se regulují táhly, což působí dost archaicky. Tlačítkové spínače řídící směr vzduchového proudu jsou sice lepším řešením, ale stejně bychom dali přednost zavedeným otočným ovladačům. Volant by mohl mít silnější věnec, ale překvapivě se drží docela pohodlně. Překvapilo nás, že v jeho středu nebyl airbag. Vůbec bezpečnostní výbava zkoušeného exempláře za moc nestála. Absenci ABS bychom akceptovali, ale u vozu z roku 1997 by alespoň airbag řidiče měl být samozřejmostí. V kontrastu k tomu stála rozsáhlá komfortní výbava, která zahrnovala elektricky seřizovatelná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a také centrální zamykání.



Přístrojová deska nenadchne, ale ani neurazí. Volant by mohl mít silnější věnec. V měřítkách nižší třídy je na zadních sedadlech Balena dostatek místa pro nohy.

Hlučný, ale výkonný

Motor o objemu 1,6 l je dostatečně výkonný, takže s poměrně lehkým sedanem slušně cvičí. Rozjezdy z křižovatek se málokdy obejdou bez protočení předních kol. Přestože maximum točivého momentu se zdá na šestnáctistovku hodně nízké, v praxi jsme si na pružnost šestnáctiventilového agregátu s rozvodem SOHC nemohli stěžovat. Co se nám však vůbec nelíbilo, to byl zvukový projev pohonné jednotky. O kultivovanějším běhu lze hovořit jen při klidné jízdě minimální rychlostí. Jakýkoliv pokus o akceleraci doprovodí výrazný nárůst vnitřního hluku, který je navíc nepříjemně kovový. Optimální není ani řazení. Řadicí páka se pohybuje dost neochotně a občas se to neobejde bez slyšitelné hry synchronů. Převodové stupně jsou však poskládány poměrně rozumně. Nepotěší ani spotřeba pohonných hmot, která patří v rámci kubatury k těm vyšším. V kritickém duchu musíme pokračovat při hodnocení jízdních vlastností. Je zvláštní, že Baleno se v zatáčkách nechová vůbec jistě, ale kdo by očekával vysoký komfort pérování, byl by zklamán. Každý větší výmol o sobě dá vědět ránou do podvozku. Ovladatelnost při vyšších rychlostech zhoršuje příliš účinný posilovač řízení. Ten je sice příjemný ve městech a při parkovacích manévrech ho bude řidič vychvalovat do nebes, nicméně jakmile trochu přišlápne plyn, přední kola si žijí svým vlastním životem. Naopak brzdy se činí opravdu dobře, jakkoliv vzadu jsou pouze bubnové. Dávkování brzdného účinku se blíží ideálu, neboť ani razantnější zpomalení nevyžaduje bezohledné sešlápnutí brzdového pedálu.

Ohlédnout se jinde

Suzuki Baleno reprezentuje zajímavou alternativu v nepříliš početné skupině malých sedanů. Méně náročný motorista by mu nedostatky jistě odpustil a ocenil by slušnou nabídku prostoru. Jenže to by muselo být Baleno k mání za příznivější cenu. Dle našeho názoru je vzhledem k nabízené hodnotě příliš drahé, a postrádá tak přitažlivost pro běžnou českou rodinu. Není divu, že větší přízni se těší jeho levnější korejští konkurenti Daewoo Lanos a Hyundai Accent. Za nejlepší volbu však považujeme Seat Cordoba.




Poněkud fádní boční profil by opticky povýšila větší než třináctipalcová kola. Šestnáctiventilový čtyřválec s jediným vačkovým hřídelem je docela výkonný, ale i hlučný.



Historie modelu


1995 Uvedení třídveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu s motory 1.3 (63 kW/86 k) a 1.6 (72 kW/98 k)
1996 Uvedení kombi, nový motor 1.8 (89 kW/121 k) pro sedan a kombi
1997 Ukončení výroby hatchbacku, motor 1.8 vyřazen z nabídky
1999 Facelift, sedan a kombi pouze s motorem 1.6 (71 kW/96 k)
2000 Turbodiesel 1.9 TD (55 kW/75 k) pro kombi
2002 Ukončení výroby a nahrazení modelem Liana




Víko zavazadelníku se odjišťuje klíčkem zapalování či páčkou od řidiče. Zavazadlový prostor má slušný objem, vstupní otvor však neumožní naložit rozměrnější předmět.


Motor zážehový řadový čtyřválec SOHC
Zdvihový objem (cm3) 1590
Max. výkon (kW/k) 72/98
při otáčkách/min 6000
Max. točivý moment (N.m) 127
při otáčkách/min 3000
Max. rychlost (km/h) 175
Zrychlení 0–100 km/h (s) 11,2
Počet převodových stupňů 5
Pohotovostní hmotnost (kg) 945
Zavazadelník (m3) 0,346
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) -/-/7,4
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4195/1690/1390/2480
Cena kolem 159 000 Kč


Výsledné hodnocení:

sedadla
vysoká hladina vnitřního hluku
fádní design
příliš účinný posilovač řízení

Napsal: pát srp 18, 2006 10:56 pm
od rcph
...a jako co??? ...nechápu proč sem dáváš článek, který si může každý najít na netu :roll:

Napsal: sob srp 19, 2006 8:07 am
od Marek
jak to tak člověk čte tak ví jak asi tyhle testy probíhají. Podle mého nározu je palubovka uspořádaná hooodně dobře, narozdíl třeba od Civica, Cordoby nebo Brava. Vzhled mi teda vůbec nepřipadá nějak starý, vzhledem ke své kulatosti naopak docela moderní. Když porovnám zastopení jednotlivých modelů v SBK, tak rozhodně neusuzuju, že sedan je nejběžnější varianta v ČR.

No prostě si myslím, že už nemá dále cenu tady k tomuhle článku něco psát, protože ten kdo to testoval s tím asi moc nenajezdil a možná má taky trošku jíný vkus. Ale je to jeho názorrr a je to špatný názorrr. :lol:

Napsal: sob srp 19, 2006 9:26 am
od Karel
Je to asi test na objednávku, aby se lépe prodával Seat :). Něco je možná pravda, ale to ostatní jsou záměrně bludy. Je to takový zvláštní druh prostituce :( , zajímalo by mě, co za to autor dostal :D No, ale je to jedno..., pro nás Baleno téměř nemá chybu :D :D :D

Napsal: sob srp 19, 2006 10:12 am
od Pietro/Baleno/
Rozhodně bych svého wagona, za nějakou rozvrzanou cordobu neměnil :lol: :!:

Názor

Napsal: sob srp 19, 2006 1:14 pm
od Jeseň
Rcph máš pravdu, že je to někde na netu.Nicméně tady se o tom dá diskutovat. Ta rádoby recenze mi nedělá na čtení vůbec dobře ale to ještě neznamená, že o ní nemůžeme diskutovat.

Tuning článku

Napsal: sob srp 19, 2006 1:54 pm
od Jeseň
Když není motorista spokojen se svým vozidlem- upraví ho.A když není spokojen s takřka lživým hodnocením jeho vozidla- vytuní ten článek:

Nepříliš známá možnost výhry

Suzuki Baleno má jednu zásadní výhodu – na pohled vypadá nadčasověji, než běžné značky. Vozy druhé poloviny 90. let mají ve většině případů rychleji zastarávající rádoby moderní kabáty. Nevtíravý cool design navíc neláká zloděje, takže se tento vůz prakticky nekrade.



Zatímco menší Swift se dodnes těší přízni jisté skupiny motoristů, Baleno se s tržním úspěchem nepotkalo. Spatřit tento model na českých silnicích je téměř vzácností. Přesto se jich pár tisícovek prodalo a stovky byly individuálně dovezeny ze zahraničí. A jelikož třídveřový hatch-back se pro malý zájem přestal prodávat velmi brzy, často na něj narazíte následované v naší zemi oblíbeným kombi. My jsme si v autobazaru AAA Auto vypůjčili sedan s motorem 1.6. Tuto variantu můžeme považovat za nejméně běžnou podobu Balena. Malý sedan si nás získal svým vzezřením, interiér je řešen nadstandardně. Musíme pochválit sedadla, která jsou pohodlná, dobře tvarovaná a příjemně čalouněná. Přední opěrky hlavy se dají vysunout dostatečně vysoko a skutečně si lze o ně hlavu opřít. To už se nedá říci o zadních opěrkách, které většině pasažérů sahají jen ke krční páteři. Dostatečný rozvor náprav má za následek bohatou nabídku místa pro nohy zadních cestujících, stavba karoserie však limituje posádku ve svislém směru. Vyšší cestující /191 cm/ se v Balenu špičkově posadí a navíc jsou sedadla ukotvena příjemně nízko.

Japonský pořádek

„Na palubě“ vládnou japonské pořádky, pokud jde o ergonomii. Zajímavý je rozvod vzduchu ovládaný elektronicky- tlačítky. Volant má slabší věnec a tak řidiči Balen mohou považovat ostatní vozidla spíš za traktory s jejich zbytečně mohutnými volanty.A navíc se drží velmi pohodlně. Ve středu volantu je samozřejmě airbag. Navíc je zde rozsáhlá komfortní výbava, která zahrnovala elektricky seřizovatelná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a také centrální zamykání.



Přístrojová deska nadchne strohou jednoduchostí a neuráží změtí nesmyslně umístěných tlačítek tak jak je to k vidění zejména u evropských vozů.. V měřítcích nižší střední třídy je na zadních sedadlech Balena nadbytek místa pro nohy. Je tam více místa než u více než srovnatelných vozů, Baleno předčí Škodu Fabii i Octavii, Seata Cordobu, Mitsubishi Carisma i Galant, Citroena Xsaru a Renaulta Megane i Lagunu.

Kovově silný a výkonný

Motor o objemu 1,6 l je dostatečně výkonný, takže s poměrně lehkým sedanem slušně cvičí. Rozjezdy z křižovatek se málokdy obejdou bez protočení předních kol. Přestože maximum točivého momentu se zdá na šestnáctistovku hodně nízké, v praxi jsme si na pružnost šestnáctiventilového agregátu s rozvodem SOHC nemohli stěžovat. Co se nám však líbilo, to byl zvukový projev pohonné jednotky. O nevýrazném zvuku lze hovořit jen při klidné jízdě minimální rychlostí. Jakýkoliv pokus o akceleraci doprovodí příjemný zvuk skvěle špapajícího 16ventilu, který je navíc příjemně kovový. Optimální je řazení. Řadicí páka se pohybuje ochotně jen občas zlobí dvojka. Převodové stupně jsou však poskládány rozumně. Potěší ani spotřeba pohonných hmot, která patří v rámci kubatury k těm nižším. V nadšeném duchu musíme pokračovat při hodnocení jízdních vlastností. Baleno se v zatáčkách chová jistě, vysoký komfort pérování občas pokazí jen opravdu drsné příčné nerovnosti. Ovladatelnost při vyšších rychlostech je třeba nacvičit, neboť tento vůz má mimořádně účinný posilovač řízení neviděný ani o třídu výš. Ten je příjemný ve městech a při parkovacích manévrech ho bude řidič vychvalovat do nebes. Brzdy se činí opravdu dobře, jakkoliv vzadu jsou pouze bubnové. Dávkování brzdného účinku se blíží ideálu, neboť ani razantnější zpomalení nevyžaduje bezohledné sešlápnutí brzdového pedálu.

Mít radost z objevu

Suzuki Baleno reprezentuje zajímavou takřka neznámou alternativu v nepříliš početné skupině malých sedanů. Poučený motorista oceňuje slušnou nabídku prostoru. Baleno je díky svojí neznámosti možno pořídit za skvělou cenu. Dle našeho názoru je vzhledem k nabízené hodnotě velmi levné, a přitahuje tak pozornost běžné české rodiny. Neboť za cenu za kterou koupíte plně vybavený vůz v nejvyšší výbavě s takřka 100 koňovým motorem a s přebytkem vnitřního prostoru nepořídíte ve Škodovce či Seatu ani polovinu výbavy o kilometrech a motorizaci už ani nemluvě. Není divu, že poučený motorista jej koupí raději než jeho levnější korejské konkurenty Daewoo Lanos a Hyundai Accent. Seata Cordobu zejména vůči Balenu shledáváme nudným a velmi stísněným..




Boční profil si majitelé opticky povyšují většími než třináctipalcovými koly. Šestnáctiventilový čtyřválec s jediným vačkovým hřídelem je výkonný a se sportovním agresivně kovovým zvukem. h



Historie modelu


1995 Uvedení třídveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu s motory 1.3 (63 kW/86 k) a 1.6 (72 kW/98 k)
1996 Uvedení kombi, nový motor 1.8 (89 kW/121 k) pro sedan a kombi
1997 Ukončení výroby hatchbacku, motor 1.8 vyřazen z nabídky
1999 Facelift, sedan a kombi pouze s motorem 1.6 (71 kW/96 k)
2000 Turbodiesel 1.9 TD (55 kW/75 k) pro kombi
2002 Ukončení výroby a nahrazení modelem Liana




Víko zavazadelníku se odjišťuje klíčkem zapalování či páčkou od řidiče. Zavazadlový prostor má slušný objem, vstupní otvor však neumožní naložit rozměrnější předmět.


Motor zážehový řadový čtyřválec SOHC
Zdvihový objem (cm3) 1590
Max. výkon (kW/k) 72/98
při otáčkách/min 6000
Max. točivý moment (N.m) 127
při otáčkách/min 3000
Max. rychlost (km/h) 175
Zrychlení 0–100 km/h (s) 11,2
Počet převodových stupňů 5
Pohotovostní hmotnost (kg) 945
Zavazadelník (m3) 0,346
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) -/-/7,4
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4195/1690/1390/2480
Cena kolem 159 000 Kč


Výsledné hodnocení:

+sedadla
+přehledný design
+účinný posilovač řízení

Napsal: pon srp 21, 2006 3:46 pm
od MartinM
Zdravím Vás všetkých,

mám doma svoje Baleno 1,3 sedan. Kedysi som jazdil na otcovej Cordobe 1,4. Tieto dve autá sa nedajú vôbec porovnať. Cordoba bola obyčajná veľká krava, ktorej kufor ihneď padol na zem a to sedeli len 2 na zadných sedadlách. Ročníky sú obidva 1996 a cena bola vtedy skoro rovnaká, ale Cordoba nemala Servo, el. okna, zrkadlá, málo priestoru na zad. sedadlách. Mala slabší výkon, ale vyššiu spotrebu.
To je podľa mňa padnuté na hlavu, keď ľudia z autobazáru, ktorý si hovorí najväčší, odporučia horšie auto. A o odporúčaniach na kórejske črepy ani nehovorím.
Nie som žiadny extra motorista, som fakt len človek, ktorý má auto na prepravu z bodu A do bodu B, každý deň sedí za volantom a snaží sa ho urdržať čisté, ale takáto recenzia s odporúčaniami na kórejské autá je absolútne padnutá na hlavu.
Porovnávať japonskú výrobu s kórejskou = CHORÉ.

Nie je to choré je to ekonomické

Napsal: pon srp 21, 2006 7:33 pm
od Jeseň
Nám kterým motoristické srdce bije japonsky a technicky na výši se to zdá uhnuté, ale já /jelikož jsem obchodník/ vám to snadno osvětlím na aktuálních číslech:

V AAA Auto je zrovna teď 21 Cordob, 16 Lanosů,12 Accentů a 3 Balena. A to jsem tam půlrok zpátky neviděl ani jedno. Co budete vychvalovat- toho čeho máte málo nebo toho čeho máte hodně?

A tam je zakopaný pes, o kvalitu nejde.

A v Tipcaru: Cordoba 242 ks, Accent 170 ks, Lanos 117 ks, Baleno 67 ks

a teď mi navíc řekněte s čím se dají dělat větší čachry?

Napsal: pon srp 21, 2006 8:51 pm
od Marek
Když už zmiňuješ to AAA a ty 3 Balena, tak mě tam nějak trošku láká ten 1.8 sedan....už jsem tam volal kolik by mi dali za moje Baleno na protiúčet a že prý mi dají 60-65tis. Zvažuju...jenom to svoje Baleno bych jim za 65 určitě nenechal...

AAA

Napsal: pon srp 21, 2006 8:59 pm
od Jeseň
poslední dobou se v AAA kvalita zvedla, ale počítej že ti dají ještě míň než si myslíš, mají na to stovky školení a ví jak na to

Napsal: pon srp 21, 2006 9:21 pm
od rcph
Marek píše:Když už zmiňuješ to AAA a ty 3 Balena, tak mě tam nějak trošku láká ten 1.8 sedan....už jsem tam volal kolik by mi dali za moje Baleno na protiúčet a že prý mi dají 60-65tis. Zvažuju...jenom to svoje Baleno bych jim za 65 určitě nenechal...
...také teď silně pošilhávám po 1.8... jen ve 3D ho asi neseženu, 4D se mi nelíbí a tak zbývá 5D... no uvidím, nechávám si teď zjišťovat možnosti přes jednoho dovozce v Německu :roll:

Napsal: pon srp 21, 2006 10:37 pm
od Marek
rcph píše:
Marek píše:Když už zmiňuješ to AAA a ty 3 Balena, tak mě tam nějak trošku láká ten 1.8 sedan....už jsem tam volal kolik by mi dali za moje Baleno na protiúčet a že prý mi dají 60-65tis. Zvažuju...jenom to svoje Baleno bych jim za 65 určitě nenechal...
...také teď silně pošilhávám po 1.8... jen ve 3D ho asi neseženu, 4D se mi nelíbí a tak zbývá 5D... no uvidím, nechávám si teď zjišťovat možnosti přes jednoho dovozce v Německu :roll:
možná by byla nějaká sleva kdyby měl třeba hned 3 zákazníky, protože i Lašty uvažuje o koupi novějšího sedana možná i v 1.8 a toho nynějšího přenechá rodině. Taková výprava do Německa pro 3 Balena by mohla být docela dobrá akce :)

Napsal: pon srp 21, 2006 10:52 pm
od rcph
Marek píše:možná by byla nějaká sleva kdyby měl třeba hned 3 zákazníky, protože i Lašty uvažuje o koupi novějšího sedana možná i v 1.8 a toho nynějšího přenechá rodině. Taková výprava do Německa pro 3 Balena by mohla být docela dobrá akce :)
:idea: ...to je nápad... zmíním se o tom, já osobně to vidím předběžně na září/říjen, ale už teď jsem mu to řekl aby se porozhlédnul. Jinak vždy vytipuje auta a pak tam vezme zákazníky se na ně podívat.

Napsal: úte srp 22, 2006 5:19 am
od honza
Tak jsem si představil, jak tři baleňáci stojí v nějakém Ubersonnensteinenkrucenpimpenburgu před autobazarem, kde je jedna nablýskaná 1,8ka a tahají si slámky:-(
No ale kdybych plánoval další Baleno, jedu taky;-)