Stránka 1 z 1
Baterie v Balenu
Napsal: úte srp 01, 2006 6:18 am
od Jeseň
Netušíte kolik ampérhodin má ta original japonská baterka v autu.
Mám zatím dvě zkušenosti- půlhodiny zapnutá varná konvice o výkonu 150 W ji trochu poškádlila.
Ovšem zadní světlo po dobu 12 hodin v kufru bez problémů.
Měnil jste už někdo baterii, co jste tam za ni nacpali. Zvlášť mě zajímají ti výlupci s muzikou- ta má ještě větší spotřebu než potřebuji já.
Marek
Napsal: úte srp 01, 2006 7:15 am
od Marek
Tak co vím, tak Losky má 70Ah a já mám tuším 50 nebo 55 Ah.
Napsal: úte srp 01, 2006 7:53 am
od honza
Já jsem tam koupil tuším 55ku. Loni jsme jezdili po jihu francie a dost často jsme měli zapnutou tu autoledničku, která taky málo nežere. Já se ale pořád bál, abychom ji náhodou nevyždímali, tak jsem to při stání taky častějc vypínal. Naprosto bez problémů a sneslo by to mnohem víc..
Baterie
Napsal: úte srp 01, 2006 11:37 am
od Jeseň
Vejde se tak bez problémů ta širší baterie? Jak s přívody, ty jsou trochu jiné než na klasiku.
Napsal: úte srp 01, 2006 11:45 am
od Marek
Nejlepší máš si změřit jaké tam jsou max. rozměry aby to tam vlezlo a pak jit do obchodu a koupit to co ti nabídnou
Co se týče konektorů na připojení, ty by měl být asi shodné.
Napsal: úte srp 01, 2006 5:58 pm
od rcph
Baleno bylo vyráběné v Japonsku, proto má baterie
jiné rozměry obalu a menší průměr pólových vývodů než v autech vyráběných v Evropě. Lze ji bez problémů u nás sehnat, jen ji třeba nemusí mít ihned k odběru.
1.3 40Ah 197x128x227mm (dxšxv)
1.6 45Ah 238x129x227mm (dxšxv)
Lze koupit baterie s japonským průměrem pólových vývodů, nebo s evropským průměrem a vyměnit svorky na kabelech.
2 Jeseň: ani se ji nedivím, 150W za 1/2l hodiny dokáže baterii 45Ah i zlikvidovat
... 5-8W (žárovka v kufru) po dobu 12 hodin ji jen trošku polechtá
1500 W
Napsal: úte srp 01, 2006 7:45 pm
od Jeseň
Myslel jsi 1500 W že?
Já mám ale 150 W konvici.
Re: 1500 W
Napsal: stř srp 02, 2006 10:11 pm
od rcph
Jeseň píše:Myslel jsi 1500 W že?
Já mám ale 150 W konvici.
Počítej se mnou:
150W : 12V = 12,5A vybíjecí proud (braný konvicí) - když připočítám odpor vedení, svorek a pod. skutečný proud z baterie bude větší
12,5A x 0,5hod = 6,25Ah vytažené z baterie
+ další spotřeba (stropní svítilny, rádio apod.)
40 - 6,25 = 33,75Ah což je 84% kapacity baterie za předpokladu že je stoprocentní, a ta tvoje už má určitě něco za sebou
Díky
Napsal: čtv srp 03, 2006 6:24 am
od Jeseň
16% kapacity za půl hodiny, to´s mě dostal. To mě je utvrzuje v tom, že je třeba strčit tam co největší baterii...
Re: Díky
Napsal: stř srp 09, 2006 4:46 pm
od Bohuslav
Jeseň píše:16% kapacity za půl hodiny, to´s mě dostal. To mě je utvrzuje v tom, že je třeba strčit tam co největší baterii...
Ono to láká, nacpat tam něco velkého, jenže pak to neutáhne alternátor a baterie se pořádně nedobíjí a i kvalitní baterie trpí. Jinak co se týče rozměrů, pak na plošinu pro baterii lze postavit "cokoliv", jediný problém jsou úzké japonské svorky, které nutí ke koupi drahé baterie "na míru", a nebo k jejich výměně. Pak stačí za pár stovek koupit 40Ah někde v bauhausu, být 2 roky bez starostí a pak koupit novou.
Re: Díky
Napsal: stř srp 09, 2006 6:03 pm
od rcph
Bohuslav píše:Ono to láká, nacpat tam něco velkého, jenže pak to neutáhne alternátor a baterie se pořádně nedobíjí a i kvalitní baterie trpí. Jinak co se týče rozměrů, pak na plošinu pro baterii lze postavit "cokoliv", jediný problém jsou úzké japonské svorky, které nutí ke koupi drahé baterie "na míru", a nebo k jejich výměně. Pak stačí za pár stovek koupit 40Ah někde v bauhausu, být 2 roky bez starostí a pak koupit novou.
...přesně tak...větší baterie se nemusí dobíjet na 100% a zlikviduješ ji celkem rychle
...výměnu svorek svorek jsme běžně na servise dělali u typů s japonskou baterií