Stránka 1 z 2
Sportovní filtr
Napsal: ned bře 19, 2006 5:47 pm
od honza
Ahoj všem! Chtěl jsem se zeptat, jaké máte zkušenosti se sportovními kónickými filtry? Filtr hodlám vyměnit a přemýšlím, zda investice do sportovního kousku přinese alespoň nějaký citelný efekt (kromě hezkého pohledu do motoru:-)
Budu rád i za případné doporučení.
Díky za odpovědi. honza
Napsal: pon bře 20, 2006 7:04 am
od peta.hvezda
Já tam mám konickej filtr (univerzál, červený), ale nečekej od toho nějaký extra zvýšení výkonu, ale auto má určitě lepší a hlubší zvuk.. Záleží kolik do toho chceš investovat a jak velkej chceš koupit..
Přemýšlím, že do toho trochu zainwestuji a koupim filtr Green..
Napsal: pon bře 20, 2006 9:56 am
od Marek
Tak taky přidám zkušenosti. Mám teď nějaký Simota Racing (to je z těch levnějších). Zvuk se zlepšil a jde to mírně lépe do otáček. Ale taky zvažuju vyzkoušet něco lepšího, ale spíše KNko. Green by nešel k moji image auta
Ale myslím že Green i KN jsou kvalitativně srovnatelné
Napsal: pát kvě 12, 2006 4:43 pm
od honza
Tak jsem při kontrole zjistil, že ten filtr už potřebuju jako sůl, takže bych s tím nechtěl dlouho otálet. Prohlídnu webový obchody a zkusím něco vybrat.
Ještě bych se ale chtěl zeptat na umístění. Vím, že už jste se o tom (tuším u Loskyho profilu) zmínili. Zajímá mě hlavně, esi to umístění, které má např Losky nebo Peťan, je dostačující...
Je mi jasné, že ideál je místo, kde jsou kvanta čerstvého vzduchu, ale hrát si s nějakou extra dlouhou trubkou se mi dvakrát nechce...
Tak co?
Napsal: sob kvě 13, 2006 8:56 am
od Marek
Co se týče značky, určitě bych ti doporučil Greena nebo KNko. No a umístění je jednoduché...pokud se ti s tím nechce moc hrát, tak ho dej jak ho má Losky nebo Peťan (nebo jak jsem měl já). Jasné je, že to není úplně ideální, ale co jiného ti zbývá. Při tomhle umístění by to chtělo odstínění od motoru a přísun vzduchu, ale když to tam nebude, tak se nedá říct, že ti to auto znatelně nepojede. Sport. filtr má na výkon celkem malý vliv, takže to asi ani nepoznáš. Nějaký ten vzduch tak dojde i když bude tam jak ho má Losky. Když jsem měl KNko ve škodovce, tak to bylo celkem znatelné, když se motor zahřál, že to tolik nejelo. Ale škodova neměla motor vpředu, takže čerstvého vzduchu se tam moc nedostalo.
Napsal: ned kvě 14, 2006 10:34 am
od honza
Marek píše:... Když jsem měl KNko ve škodovce, tak to bylo celkem znatelné, když se motor zahřál, že to tolik nejelo. Ale škodova neměla motor vpředu, takže čerstvého vzduchu se tam moc nedostalo.
Marku, KNko ve škůdce, to seš docela řízek. Tos' jí pěkně dopřával!
))
Napsal: ned kvě 14, 2006 12:07 pm
od Marek
no byl tam motor z fáva...a musím říct, že to jezdilo teda hodně dobře
Napsal: čtv kvě 25, 2006 10:02 am
od honza
Tak jsem na netu našel ještě jeden zajímavý způsob, který se mi celkem líbí. Dát filtr tam, kde ho má například Losky nebo Peťan a vzduch k němu přivést skrz blatník...
[/img]
Napsal: ned kvě 28, 2006 11:17 am
od Luky
Zdarec, taky sem hodim svuj nazor.. Mam Filtr od KD a jsem vcelku spokojen, ale osobne si myslim, ze sport. filtr u auto do 2l obsahu neznamena ani tak moc zvyseni vykonu, jako spis snizeni spotreby, jde do motoru vice vzduchu tudiz nepotrebuje tolik paliva. treba kdyz jsem mel filtr uz hodne spinavej, bylo to dost znat, jelo to v poho, ale zralo to vic.. Min vzduchu tak se to musi dohanet palivem... Zatim zdarec Luky
P.S.: Pro Honzu, taky nad timhle uvazuju, ale chtel bych zabry z Mercedesu Vito.
Napsal: ned kvě 28, 2006 1:20 pm
od rcph
Luky píše:Zdarec, taky sem hodim svuj nazor.. Mam Filtr od KD a jsem vcelku spokojen, ale osobne si myslim, ze sport. filtr u auto do 2l obsahu neznamena ani tak moc zvyseni vykonu, jako spis snizeni spotreby, jde do motoru vice vzduchu tudiz nepotrebuje tolik paliva. treba kdyz jsem mel filtr uz hodne spinavej, bylo to dost znat, jelo to v poho, ale zralo to vic.. Min vzduchu tak se to musi dohanet palivem... Zatim zdarec Luky
P.S.: Pro Honzu, taky nad timhle uvazuju, ale chtel bych zabry z Mercedesu Vito.
Dovolil bych si s tebou nesouhlasit
, toto bylo možné jen u neřízených emisních systémů (bez lambda sondy).
Systém s lambda sondou udržuje optimální směšovací poměr směsi (nutnost pro životnost katalyzátoru), tudíž méně vzduchu znamená i méně paliva
Zanesený vzduchový filtr znamená méně vzduchu a horší plnění válců, proto musíš více motor vytáčet aby ti to jelo stejně - a z toho vyplývá i větší spotřeba
Napsal: ned kvě 28, 2006 1:25 pm
od Luky
Jo tak to je mozny, zase tak do toho nevidim, ale vim ze je to horsi, nu ted kdyz je vypranej tak zase v poho:)
sání
Napsal: stř srp 02, 2006 3:31 pm
od honza
Pořád jsem se ještě nerozhoupal. Vzhledem k tomu, že budu v dohledné době lakovat kapotu, začal jsem vážně přemýšlet nad tím, že k filtru přivedu vzduch právě přes kapotu.
Nemáte někdo nějaký inspirativní obrázek nebo tip? Asi bych volil něco podobnýo, jako má nahoře to modrý baleno na blatníku. Určitě nechci nějakou plastovou krabici značky Super Extreme Tuning z Hypernovy;-)
Re: sání
Napsal: stř srp 02, 2006 7:57 pm
od Marek
honza píše:Pořád jsem se ještě nerozhoupal. Vzhledem k tomu, že budu v dohledné době lakovat kapotu, začal jsem vážně přemýšlet nad tím, že k filtru přivedu vzduch právě přes kapotu.
Nemáte někdo nějaký inspirativní obrázek nebo tip? Asi bych volil něco podobnýo, jako má nahoře to modrý baleno na blatníku. Určitě nechci nějakou plastovou krabici značky Super Extreme Tuning z Hypernovy;-)
nevýhoda je že to sání je v motoru dost na straně, takže to na kaotě asi nebude vypadat moc hezky, když to bude moc na straně. A taky pozor ať ti tam moc neprší
Napsal: čtv srp 03, 2006 2:56 pm
od honza
Co říkáte na tohle?
http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... oodsID=458
Máte s tím někdo zkušenost? Oni píšou, že se to používá před filtr, ale říkám si, proč by se to nedalo použít i za filtr směrem k motoru.
Napsal: pát srp 04, 2006 6:45 pm
od Marek
za filtr by se to dalo asi taky použít, ale nevím jak by to vypadalo esteticky. Ale jinak jsem nad tím taky tehda uvažoval, ale ani se to nedělá v potřebném průměru. Dělají se myslím 100mm a pak myslím 60mm, což už je dost málo. Ale možná to nějak vykutíš