Stránka 1 z 2
1.3 16/8 V ???????
Napsal: ned úno 12, 2006 12:24 pm
od Tomáš
zdravim vsechny baliky! chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nahodou nevite jestli se balena 1.3 r.v. 98 delaly jen se 16ventily, nebo i s 8???predem dik za odpoved!! Tomas
Napsal: pon úno 13, 2006 9:15 am
od Marek
Ahoj. No podle mě se Balena dělaly jenom v 16V. Teda o nějakém 8V jsem nikdy neslyšel. To je zase výhoda Suzuki - dělají pořádné motory
Napsal: pon úno 13, 2006 2:16 pm
od Tomáš
diky moc!!!!
Napsal: úte čer 13, 2006 5:33 pm
od balenoGLX
Baleno 1.3, 1.6 a 1.8 sa robili vyhradne len 16-ventilove motory, bez ohladu na to, ci to je napisane na viku vemtilov alebo nie. 1.3 a 1.6 maju motory 1x OHC 16V a 1.8-ka je 2x OHC 16V.
Only 16V
Napsal: ned črc 30, 2006 9:35 am
od Jeseň
No prostě by se na všechny benzínová Balena dalo napsat:
ONLY 16V
Japonci milují 16V
Napsal: pát srp 18, 2006 9:51 am
od Bohuslav
Myslím, že 16V je celkově standard u japonských aut, narozdíl od ojetin z Evropy. Před rojem jsem sháněl jako druhý vůz litrového tříválcového swifta, nakonec jsem ale natrefil na Nissan Micra r.v.96 s litrovým čtyřválcem (!) a 16V. S ohledem na rozměry auta fascinující záležitost. Kdyby mi takhle kdysi jezdila alespon z poloviny felda
Re: Japonci milují 16V
Napsal: pát srp 18, 2006 11:59 am
od rcph
Bohuslav píše:Myslím, že 16V je celkově standard u japonských aut, narozdíl od ojetin z Evropy. Před rojem jsem sháněl jako druhý vůz litrového tříválcového swifta, nakonec jsem ale natrefil na Nissan Micra r.v.96 s litrovým čtyřválcem (!) a 16V. S ohledem na rozměry auta fascinující záležitost. Kdyby mi takhle kdysi jezdila alespon z poloviny felda
všechno má svoje + i - ... takže výrobci ví proč u 1.0 dělají 3 válce... a stejné je to i se 4 ventilovou technikou...
...je to o konstrukci a jeho vlivu na parametry motoru
škodovácké tříválce
Napsal: pát srp 18, 2006 9:34 pm
od Jeseň
zlatí japonci, ve VW se veme starý diesel ufikne se mu jeden válec a ejhle je 1,4 TDi 55kW , zbytek se dohoní elektronikou...no a facelift se udělá tak, že se to trošku ve fabrice načipuje a teď to má 59 kW
neříkám že to nejede, ale je to absolutly nejhlučnější motor co kdy byl vyvinut, kultivovanost chodu žádná snad jen pod drtivým tlakem turba a není turbo nejede to, nejlepší je s tím jet po kamenité cestě s velkým stoupáním...bez plynu to chcípá, s plynem se to rozbíjí o cestu-jede moc rychle
no a Baleno, super a do nové vyhlášky jako stvořené, dnes je třeba rychle se dostat na maximální povolenou rychlost a předjet ostatní než jí stihnou dosáhnout -10
Napsal: pát srp 18, 2006 11:12 pm
od rcph
2 Jeseň: ...je to trošku jinak a srovnáváš nesrovnatelné...
Víš jaký má ten motor výkom, ale zajímal ses někdy o točivý moment... tato hodnota není nic moc
Výkon motoru má vliv pouze na zrychlení... ale síla motoru se odvíjí od točivého momentu...
3 válec se pro motory 1.0 (max. 1.2) dělá z důvodu vyššího točivého momentu... auto sice nemá závratmé zrychlení a motor je hlučnější, ale táhne (vyšší točivý moment) i při zatížení
se 4 ventilovou technikou je to podobné... její vlastnosti se projeví až ve vyšších otáčkách, tzn. motor tak dobře "netáhne od spodu"... jeden z důvodů proč víceventilová technika zatím nenašla uplatnění u nákladních automobilů
Je to jen moje malá poznámka k problematice
Napsal: čtv srp 24, 2006 5:22 am
od Pietro/Baleno/
Měl jsem osmiventil ve swiftu,byla to 1.3 a šlo to pěkně od spodu,do balena to nikdy nedávali
Napsal: čtv srp 24, 2006 8:16 am
od Petr :-)
rcph píše:
se 4 ventilovou technikou je to podobné... její vlastnosti se projeví až ve vyšších otáčkách, tzn. motor tak dobře "netáhne od spodu"... jeden z důvodů proč víceventilová technika zatím nenašla uplatnění u nákladních automobilů
Je to jen moje malá poznámka k problematice
Podle mě jde u 16V jen o to že se snadněji dostávaj a unikaj plyny ze spalovacího prostoru. Možná se to projevuje až ve vyžších otáčkách, ale že by to mělo nižší točivej moment? Nevidím důvod proč by to tak mělo bejt...
Napsal: čtv srp 24, 2006 3:24 pm
od rcph
2 Pietro/Baleno/: 8-mi ventil má úplně jinou charakteristiku než 16-ti ventil
2 Petr
: neřekl jse, že je menší... ale má jinou charakteristiku... v nižších otáčkách lépe funguje 8-mi ventil, ve vyšších 16-ti z hlediska vyplachování spalovacího prostoru.
Proto s nástupem 16-ti ventilů vznikla potřeba řešit proměnné časování a vyřešit tím horší charakteristiku v nízkých otáčkách (u žážehového motoru cca 1000-3000 ot/min).
Napsal: pon srp 28, 2006 3:34 pm
od Marek
Napsal: pon srp 28, 2006 8:06 pm
od peta.hvezda
.. co to bylo za blba??
Napsal: pon srp 28, 2006 8:28 pm
od rcph
2 Marek: ...měl tam samé krámy např.BMW, AUDI a pod.
...ale o pořádném autě nevěděl nic